اخبار منتخب خبرگزاری مهر در کرمان

سوژه های خبری و پیشنهادات خود را به آدرس mehrkerman@yahoo.com ارسال کنید

اخبار منتخب خبرگزاری مهر در کرمان

سوژه های خبری و پیشنهادات خود را به آدرس mehrkerman@yahoo.com ارسال کنید

گزارش/// کمبود واگن متقاضیان بلیت قطار کرمان را سرگردان کرده است

کرمان - خبرگزاری مهر: کمبود واگن و محدودیت ظرفیت و قدمت واگنهای مسافربری متقاضیان مسافرت با قطار در کرمان را سرگردان کرده است.

کرمان - خبرگزاری مهر: کمبود واگن و محدودیت ظرفیت و قدمت واگنهای مسافربری متقاضیان مسافرت با قطار در کرمان را سرگردان کرده است. 

 

به گزارش خبرنگار مهر در کرمان، حرکت تنها یک قطار درجه یک در روز در مسیر کرمان - تهران، محدودیت فروش بلیت و تقاضای بالای مسافران و کمبود واگن های قطار در کرمان متقاضیان سفرهای ریلی را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است که لزوم توجه مسئولان برای رفع این مشکلات ضروری است.

این در حالی است که هر روز تعداد متقاضیان استفاده از این وسیله نقلیه افزایش می یابد، هر چند از استقرار نمایندگی شرکت رجاء در استان کرمان تنها چند ماه می گذرد اما طی همین مدت شاهد اقدامات عدیده ای در خصوص بهسازی سالن انتظار و برخی خدمات رفاهی به مسافران می باشیم اما به دلیل ظرفیت محدود قطارهای کرمان به مقصد شهرهای دیگر شاهد متقاضیان زیاد مسافرت با قطار هستیم که قادر به استفاده از این خدمات به دلیل کمبود های موجود نیستند و علیرغم قول مسئولان این مشکل هنوز برطرف نشده است.

حدود بودن ظرفیت واگنها که بعضا با قدمت بالا نیز هستند و به مرور زمان مستهلک شده اند مسافران را در دفاتر فروش بلیت قطار سرگردان کرده است و بعضا برای تهیه بلیط قطار ساعت ها در صف فروش بلیط قطار در دفتر مرکزی فروش بلیط منتظر می مانند.

یکی از متقاضیان دریافت بلیت قطار در گفتگو با مهر می گوید: برای دریافت بلیت قطار کرمان – تهران باید یک هفته قبل از زمان مورد نظر به دفاتر فروش بلیت مراجعه کنیم که در بسیاری از موارد حتی در این زمان نیز بلیط وجود ندارد و از قبل پیش فروش شده و یا دارای سهیمه است.

وی افزود: ناگزیر در زمان بروز مسافرت های پیش بینی نشده از ساعت 6 صبح به ایستگاه قطار کرمان مراجعه می کنیم و تا ساعات 8 صبح منتظر می مانیم که شاید بتوانیم بلیت های کنسلی را دریافت کنیم که این انتظار ساعت ها طول می کشد.

وی خاطر نشان کرد: با این وجود در ساعات ابتدایی صبح نیز با حجم بالای مسافران روبرو هستیم و بسیاری از این افراد موفق به دریافت بلیط نمی شوند.

وی گفت: هزینه پائین بلیت برای بسیاری از افراد با اهمیت است اما بسیاری از افرادی که می توانند از مسافرتهای هوایی نیز استفاده کنند امنیت مسافرت با قطار را ترجیح می دهند.

زهرا نکویی نیز می گوید: دانشجو هستم و به دلیل تردد زیاد در مسیر کرمان - تهران ترجیح می دهم با قطار تردد کنم اما همیشه برای دریافت بلیط با مشکل مواجه هستم چون در اکثر مواقع بلیط ها پیش فروش شده است و یا از قبل توسط دیگر مسافران خریداری شده است.

وی گفت: به دلیل اینکه سفر با قطار برای من از امنیت بالاتری برخوردار است و می توانم در یک کوپه ویژه بانوان به راحتی سفر کنم و همچنین هزینه پائین مسافرت با قطار از این وسیله استفاده می کنم هرچند با کمبودهایی نیز مواجه هستم اما به دلیل احساس امنیت بیشتر با قطار رفت و آمد می کنم.

دانشجویی تهرانی مقیم کرمان می گوید: هر چند که کوپه های مسافربری قدیمی هستند و درموارد زیادی هم با تاخیر و خرابی سیستم های مختلف قطار مواجه می شوم اما ترجیح می دهم با این وسیله تردد کنم.

وی با اشاره به قدمت بالای واگن های قطار کرمان - تهران از مسئولان خواست در راستای نوسازی ناوگان با جدیت بیشتری گام بردارند و در راستای ارتقاء رفاه مردم حرکت کنند.

یکی از مهمانداران قطار نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به استقبال چشمگیر مردم به مسافرت های ریلی گفت: یکی از دلایل استقبال زیاد مسافران به استفاده از قطار امنیت بیشتر و رفاه بالاتر در مسافرتهای با مسافت بالا می باشد چون ماهیتا مسافرت با قطار از مسافرت با اتوبوس بسیار مطلوب تر است و سطح مطلوبیت جامعه را افزایش می دهد هر چند که با مشکلاتی همراه باشد.

وی در خصوص خرابی قطار و تاخیر در حرکت قطار یا توقف های طولانی مدت در مسیر گفت: عمر واگن های مسافربری زیاد است و به دلیل استقبال چشمگیر مردم نیز مجبور به استفاده از این واگن ها هستیم که به مرور خراب می شوند و نیاز به تعمیر کلی دارند و معمولا بانقص فنی جزئی و در برخی موارد کلی در واگن های قطار مواجه می شویم.

ی افزود: به دلیل یک خطه بودن خطوط ریلی هم در برخی نقاط در طول مسیر ناچار به توقف هستیم تا ریل را برای عبور سایر قطارها باز نگه داریم.

یکی از مسئولان نمایندگی رجاء در کرمان نیز گفت: مشکل اصلی حمل و نقل ریلی در کرمان کمبود واگن و استهلاک واگن های موجود است و به همین دلیل در برخی مواقع شاهد خرابی و تاخیر در حرکت و یا توقف در نیمه راه هستیم.

وی خاطر نشان کرد: از تاسیس نمایندگی کرمان زمان زیادی نمی گذرد و در همین زمان کوتاه با پیگیری های صورت گرفته سعی کرده ایم رفاه مردم را افزایش دهیم اما برطرف شدن مشکل بلیط مسافران مستلزم ارتقاء تعداد ساعات حرکت قطارها می باشد که قولهایی نیز از سوی مسئولان داده شده است.

این مسئول عنوان کرد: سروریس دهی در قطار نیز بر عهده بخش خصوصی می باشد که تاکنون رضایت بخش بوده است و شکایتی از سوی مسافران دریافت نشده است.

وی با اشاره به لزوم ساماندهی بخشی از خطوط ریلی در استان کرمان گفت: باید بودجه مورد نیاز در این خصوص تخصیص یابد تا بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم اما با توجه به امکاناتی که هم اکنون در دسترس ما قرار دارد طوری برنامه ریزی کرده ایم که نهایت استفاده از این امکانات انجام شود.